сряда, 4 април 2012 г.

Лимоново парфе

Ммм, да. На вълна ягоди и лимони съм тия дни. Топло ми е, весело ми е и ми е драго да експериментирам. Днес ви представям едно лимоново парфе, компилация от две рецепти.
Малко предистория - имам си една дружка, с която много обичам да си бъбря за сладости и на която постоянно се оплаквам как си нямам този или онзи съд, какво бих искала да си купя и т.н. Тя съчувствено ме изслушва и дава свежи идеи. Та въпросната тази дружка взе, че ме изненада с една стъклена форма за пудинг, която й събира прах в шкафа, и взе, че ми я подари. Аз, категорично отказва да я подложа на допълнително прахово събиране, затова днес добре я измих и я подготвих за употреба. След като бях предупредена, че от нея каквото и да било съдържание трудно се изтъргва, реших да тествам едно парфенце.
Дълго се лутах из французката кухня докато си намеря нещо подходящо и се спрях на тази и тази рецепта. В едната има някаква готова смес, която не се продава по нашите ширини, а в другата нещо ми липсваше - не ми се искаше да е просто крем, а нещо малко повече. Ето какво сътворих, Марианка - специално за теб - Благодаря ти :)

За тази рецепта са необходими:


сокът и кората на 2 лимона
2/3 ч.ч. захар

4 яйца
2/3 ч.ч. захар
125 гр. масло
2 п. желатин

200 гр. неподсладена животинска сметана

Приготвяне

Кипваме на котлона сокът и фино настърганата кора от лимоните заедно с 2/3 ч.ч. захар и не повече от две супени лъжици вода.
Докато чакаме да заври, разбиваме 4 яйца с останалата 2/3 ч.ч. захар докато побелеят и се сгъстят. След като заври лимоновият сок, го добавяме още горещ на тънка струя към яйчената смес, след това връщаме всичко на котлона и бъркаме енергично докато се сгъсти. Внимавайте да не загаря, бъркайте на слаб огън. Когато се сгъсти до да речем гъстотата на кексово тесто, оттегляме от огъня и добавяме маслото, нарязано на кубчета. Разбъркваме докато маслото се усвои напълно и оставяме настрани. Когато леко се охлади, прибавяме разтворените в съвсем малко вода желатини. Оставяме да се охлади напълно на стайна температура. Желатинът не трябва да стяга.
Когато кремът е охладен напълно, добавяме разбитата сметана, изсипваме в подходяща форма и оставяме в хладилника за минимум 2 часа. Когато парфето е достатъчно твърдо на пипане и не се клати в никаква посока, потапяме формата в гореща вода за няколко секунди и обръщаме в подходящ съд за сервиране. Ааах, колко би била удобна една силиконова форма.....

1 коментара:

Unknown каза...

Благодаря за рецептата! Използвах силикинова форма във вид на роза. Стана разкошно и много ефектно. Направих снимки ��

Публикуване на коментар

Благодаря ви, че се отбихте при мен и оставихте нещо от себе си!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© 2011 Viki's blog, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena