петък, 8 април 2011 г.

Мини торти за мъници

Скоро мина пролетното тържество на големия ми син и аз като една всеотдайна и мила майчица дадох максимума от себе си, за да зарадвам не само него, но и всичките дечица от неговата група. Ами, да си призная, само децата ми могат да ме накарат да се подложа отново на подобно изпитание. Нещо не ми се мисли другата година, когато и малкото ще тръгне на градина и ще имам двойна порция подобно удоволствие. Още от сега се въоръжавам с голямо търпение. Ето за какво говоря:










Всяка тортичка е с диаметър 3 см., а бройката им е 30.

Блатове (Източник Кулинарно с Йоана)
Описвам продуктите за двойна доза
120 гр. меко масло
300 гр. захар
2 големи яйца на стайна температура
240 мл. прясно мляко на стайна температура
1 щ. сол
1 бакпулвер (в оригиналната рецепта е сода, загасена в ябълков оцет)
2 с.л. какао
1 ч.л. ванилова есенция

Разбиваме маслото и захарта. Добавяме яйцата и разбиваме още около минута. Брашното, пресято с бакпулвера, се прибавя на малки части, като се редува с млякото. Накрая добавяме ванилията, солта и какаото. Печем 15-20 минути на 180 градуса или докато клечка, забодена в средата, излезе суха. Използвам хартия за печене, за да се извади по-лесно блата. Размерът на тавата е около 30-40 см. 

Готовият блат се оставя добре да се охлади. С формичка за сладки изрязваме толкова кръгчета, колкото станат и се оставят хубаво да изстинат. При мен блатът стана много дебел и пухкав, така че след това всяко кръгче разрязах с остър нож на 3 и се получиха около 35 мини тортички. 

Крем за пълнеж
100 гр. крем сирене
150 гр. заквасена сметана
2-3 с.л. пудра захар

Смесваме съставките и поставяме върху блата веднага, преди кремът да стегне, защото от съображения за сигурност (разбирайте да не се омажат децата) не сиропирах допълнително.

0 коментара:

Публикуване на коментар

Благодаря ви, че се отбихте при мен и оставихте нещо от себе си!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© 2011 Viki's blog, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena